ÄNTLIGEN!

Jobbat morgon idag! Slutade ett men sen vart det fart på mig och max så har typ hållt igång hela dagen!

Igår hände en otroooligt underbar sak! Vi hade ju sökt en direkt lägenhet och fått erbjudande förra veckan att kolla på den. Vi tackade ju ja på den och va ju tvugna att vänta en vecka. Så skulle dem säga vem som skulle få den onsdag, torsdag eller fredag denna vecka. Hade så ont i magen igår faktiskt, dåliga vibbar och kunde inte tänka på något annat. Loggade typ in kanske 50 gånger och kollade om de hade lagt in på sin sida att man hade fått den eller inte. Samma sak gjorde jag med min mail! Till slut så ringde Max till HFAB och skulle se om man kunde prata med hon som skulle sätta beslutet om man kunde få in en fot där och berätta våran situation. Ett tag senare ringde hon upp och ville få tag på vår senaste lönespecifikation för hon kunde inte se det där. MAx fattade inte va hon sa och ståd och vifftade med armarna och viskar "vad säger hon vad sääger hoon!" Tur så hade mamma och pappa inte slängt min senaste så vi åkte och hämtade den och snabbt till Max jobb för att skriva ut hans. Har redan jobbaton 185 tusen kronor detta året. Så kändes ju tryggt! Sen till HFAB och lämna papprerna. Sen hem igen och vänta. Max ringde till henne senare och sa att vi nu hade lämnat papprerna. Hon skulle iväg på en sak men sa att hon skulle ringa tillbaka. 3 minuter i halv fem ringde hon och jag sa till Max att du få svara för jag va helt enkelt ett vrak haha!

Hon tyckte de va inget fel på min lönespecifikationen och Max förklarade varför han inte hade tjänat in så mkt. (Började där i somras). Sen helt plötsligt sa hon att "nä, men vill ni ha lägenheten så får ni den". Max kunde ju knappt hålla sig still så jag fattade att vi hade fått den och hoppade runt som en galning.. Kan inte FATTA att vi har fått en lägenhet så nära stan också. Ska bli så skönt att flytta och kommer inte sakna att bo här för fem öre. Slippa denna kalla vinter också i denna lägenhet. Redan kallt här, vill inte veta hur kallare de kommer att bli!

 

Man få ju nästan hoppas att hon tog till sig våra problem och att det va därför vi fick lägenheten. Vet ju inte vilka som tackade ja mer. Men vi kanske hade högst poäng också, vem vet!

 

 

 

 


Kommentarer
Postat av: katherine

fan vad gött å höra :) Hur stort är det?

2010-11-19 @ 05:22:11
URL: http://mondoblog.se/kissandtell

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0